گردشگری دینی

1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

گردشگری دینی


ادبیات گردشگری دینی

ادبیات گردشگری دینی در صنعت توریسم و محصولات گردشگری دینی در کشورهای پیشرو گردشگری، با آنچه ما از آن به عنوان گردشگری زیارت و یا مذهبی در کشورمان یاد می‌کنیم متفاوت است. به راحتی می توانیم اذعان کنیم که گردشگری دینی در کشور ما به سنخ گردشگری زیارت خلاصه شده است که البته زیارت بخشی از گردشگری دینی است نه تمام آن.

مخاطبین گردشگری دینی

با وجود آنکه بازارهای هدف در گردشگری زیارت و مذهبی دین‌باوران است؛ ولی گردشگری دینی تعامل گسترده‌ای با دین ناباوران دارد. در واقع در نگاه کلان به گردشگری دینی، می توانیم چنین اذعان کنیم که سنخ هایی از گردشگری دینی متوجه Theistدین باوران است و گونه‌هایی از محصولات گردشگری دینی به Atheist / Agnostic دین ناباوران متوجه است. بی تردید محدود کردن صنعتReligious Tourism ا ابعاد گسترده‌ی آن به بحث زیارت و مذهبی می تواند موجب از دست دادن محصولات متنوعی از گردشگری دینی شود که در کشور ما ظرفیت و پتانسیل‌های آن موجود است. 

ایران و گردشگری دینی

کشور عزیزمان ایران با تنوع گسترده در اقلیت‌های دینی، مراسمات آئینی و سنتی، سایت های دینی توریست پذیر و گردشگری مذهبی، ظرفیت بالایی در گردشگری دینی دارد. این ظرفیت‌ها نیازمند بازشناسی و تبدیل شدن به محصولات گردشگری دینی را دارا هستند.

نگاه موسسه آوای فطرت

این مرکز تخصصی بر آن است، ضمن توجه به مباحث آموزشی و پژوهشی در صنعت توریسم، توجه ویژه‌ای به بحث گردشگری دینی (مطابق با استانداردهای بین المللی و ملی) داشته باشد و با گفتمان سازی و تبیین این گونه گردشگری، گامی در جهت توسعه، رونق و ارتقاء کیفی صنعت توریسم در کشور بردارد.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مجتبی شعبانی
1402/05/29
سلام و تشکر از شما که با تیز بینی لزوم ایجاد گردشگری دینی به صورت حرفه ای رو پیگیری میکنید. خدا قوت
پاسخ...
ناشناس
1402/07/08
سلام. حمایت شما باعث دلگرمی ماست
سید، تست پست
1402/05/01
سپاس عالی خیلی ممنون
پاسخ...
ناشناس
1403/02/11
ممنون
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف