دوره راهنمای ایرانگردی جهانگردی

نحوه برگزاری
گروهی
قیمـت
از 65,000,000 ریال (مصوب وزارت گردشگری)
پیش‌نیاز
مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر - کارت پایان خدمت (برای آقایان)
دوره در حال ثبت‌نام وجود ندارد
درخواست مشاوره رایگان
درخواست شما برای مشاوره رایگان ثبت شد؛ کارشناسان موسسه آوای فطرت در اولین فرصت با شما تماس می‌گیرند.

فرم زیر را پر نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

پیشنهاد ویژه
گواهینامه رسمی از وزارت گردشگری
منتورینگ کسب و کار برای فراگیران ممتاز
کارگاه‌های توانمند‌سازی و مهارت افزایی
فضای آموزش در محیط تاریخی
تسهیل‌کننده ورود فراگیران به صنعت گردشگری
بهره‌مندی از اساتید برتر ملی و بین‌المللی
19 رویداد‌های آموزشی-گردشگری
3,930 نفرساعت آموزش

درباره دوره

دوره راهنمای ایرانگردی جهانگردی چیست؟

دوره راهنمای ایرانگردی یک برنامه آموزشی است که به افراد علاقه‌مند به کار راهنمای گردشگری ارائه می‌شود. این دوره‌ها معمولاً توسط مراکز آموزش گردشگری وابسته به وزارت گردشگری برگزار می‌شوند. هدف اصلی دوره راهنمای تور ایرانگردی جهانگردی، آموزش مهارت‌ها و دانش عمومی و اولیه لازم برای شرکت‌کنندگان در ارائه خدمات راهنمایی به گردشگران است.

موسسه آوای فطرت دوره‌های عمومی راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی را برگزار می نماید.

همچنین دوره‌های تخصصی گردشگری در بازه‌های زمانی مختلف و با موضوعات متنوع مورد نیاز راهنمایان گردشگری، برنامه ریزی شده و  اطلاع‌رسانی و اجرا می‌شود.

دوره راهنمای ایرانگردی جهانگردی برای چه افرادی مفید است؟

هر دوره تورلیدری در ابتدا خوب سفر رفتن را به ما می‌آموزد. با شرکت در این دوره‌ها ضمن آشنایی با تاریخ و تمدن و میراث فرهنگی و اقوام کشورمان می‌توانیم برای ایرانگردی آماده شویم.

همچنین افرادی که دروس این دوره را با موفقیت سپری کنند و موفق به دریافت کارت رسمی راهنمای گردشگری شوند، می توانند در تورهای داخلی و خارجی به عنوان لیدر و راهبر فعالیت داشته باشند و آن را به عنوان شغلی خاص و شگفت‌انگیز برای خود انتخاب کنند.

افرادی که مهارت ارتباطی دارند و به گردشگری و سفر علاقه‌مند هستند، برای انتخاب دوره راهنمای تور فرهنگی به عنوان آینده شغلی می‌توانند بسیار امیدوار باشند. همچنین افرادی که تمایل به کسب درآمدهای ارزی در تورهای داخلی و خارجی دارند، می‌توانند برای فعالیت در این عرصه،با بهره گیری از آموزش  سرمایه‌گذاری کنند.

دوره راهنمای فرهنگی کجا برگزار می‌شود؟

آموزش‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین کشوری است؛ لذا می‌توان از تمام استان‌ها در دوره راهنمای تور ایرانگردی جهانگردی شرکت کرد. کارگاه‌ها و برخی از کلاس‌ها نیز جهت سهولت فراگیران و بهره‌مندی از اساتید به‌صورت آنلاین است تا شرایط حضور از سراسر کشور و حتی بیرون از ایران تسهیل گردد. در راستای تکمیل آموزش‌ها برگزاری تورهای عملی و کارگاه‌های حضوری است که برخی از آنها در محل موسسه آوای فطرت واقع در خانه تاریخی یزدان پناه است برگزار می‌شود.

همچنین تورهای مختلف جهت ارتقا دانش و مهارت تورگردانی فراگیران در استان قم و دیگر استان‌ها برنامه‌ریزی شده تا میزان تسلط و آشنایی فراگیران را بهبود ببخشد.

راهنمای ایرانگردی جهانگردی کیست؟

راهنمای ایرانگردی یا همان راهنمای تور فرهنگی، فردی است دارای اطلاعات و تجربه‌های مربوط به مقصد گردشگری خاص و دارای توانایی بابت اینکه این اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارد. آنها می‌توانند در قالب مربیان گردشگری، راهنمایان محلی، سرپرستان تورها و یا متخصصان مسافرت فعالیت کنند.

وظایف یک راهنمای فرهنگی شامل موارد زیر باشد:

ارائه اطلاعات: راهنمای سفر باید اطلاعات کامل و دقیقی درباره مقصد گردشگری، جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ و تاریخچه، موقعیت رستوران‌ها، هتل‌ها، حمل و نقل و سایر اطلاعات مربوطه را دارا باشد.

هماهنگی برنامه: راهنمای تور می‌تواند برنامه‌های گردشگری را برای گردشگران طراحی و هماهنگ کند و بر حسب سلیقه و جنس و بافت مخاطب در ارائه برنامه به مسافرین آژانس مسافرتی یاری برساند.

مدیریت بحران: در صورت بروز مشکلات مانند از دست دادن چیزی، نیاز به کمک پزشکی یا سایر موارد، راهنمای گردشگری باید توانایی حل مشکلات را داشته باشد و به گردشگران کمک کند.

اهمیت یک راهنمای گردشگری برای گردشگران این است که به آنها امکان می‌دهد تجربه بهتری از سفر خود داشته باشند و به طور کلی کمک می‌کند تا سفر آنها به شکلی سازمان‌یافته‌تر و راحت‌ترو خاطره انگیز صورت گیرد.

اخلاق حرفه‌ای: راهنمای ایرانگردی جهانگردی باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند و رفتار حمایت‌کننده‌ای با گردشگران و جامعه میزبان داشته باشد. در دوره راهنمای فرهنگی، اصول و قوانین رفتار حرفه‌ای، احترام به فرهنگ‌ها و تفاوت‌های فرهنگی و ارتباط با گردشگران، میزبان، طبیعت و اکوتوریسم از جمله مباحثی هستند که مورد آموزش قرار می‌گیرند.

مدرک دوره راهنمای تور ایرانگردی جهانگردی از کجاست و چه اعتباری دارد؟

مدرک دوره راهنمای فرهنگی یا همان مدرک راهنمای گردشگری ایرانگردی، توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران صادر می‌شود.

اعتبار حقوقی: مدرک راهنمایان ایرانگردی، از سوی وزارت میراث صادر می‌شود و از نظر حقوقی در کشور ایران معتبر است. این مدرک تأیید می‌کند که فردی به طور رسمی دوره راهنمای تور ایرانگردی جهانگردی را گذرانده و آمادگی لازم را برای ارائه خدمات راهنمایی گردشگری دارد.

تاییدیه جهت آمادگی به بازار کار در صنعت گردشگری: مدرک راهنمایان ایرانگردی در صنعت گردشگری ایران شناخته شده است. این به معنای این است که بسیاری از تورهای گردشگری، آژانس‌ها و سازمان‌های گردشگری در ایران از راهنمایان با این مدرک استفاده می‌کنند و به آنها اعتماد می‌کنند.

داشتن کارت راهنمای گردشگری، ضروری‌ترین مسئله برای آغاز فعالیت به‌صورت رسمی در تورهای گردشگری است.

مهم است بدانید که در کنار مدرک رسمی، تجربه، دانش و مهارت عملی نیز در راهنمایی گردشگری بسیار مهم است. مدرک راهنمایان ایرانگردی تنها یکی از عوامل تایید و تضمین می‌باشد و عملکرد و کیفیت خدمات راهنمایی بستگی به توانایی و تجربه فرد دارد.

موسسه آوای فطرت با برگزاری کارگاه ها و تورهای عملی و آموزشی متعدد در تلاش بر آن دارد که  نیازهای علمی و عملی راهنمایان را جهت توانمند و حرفه ای شدن تامین نماید.

میزان درآمد راهنمای ایرانگردی جهانگردی چقدر است؟

اگر فعالیت در صنعت گردشگری و شغل راهنمای تور را به عنوان یک شغل حرفه‌ای در سطح بین المللی برای آینده خود در نظر بگیریم و با توانمندسازی در آن سرمایه گذاری داشته باشیم  بی‌تردید می‌توان از نظر درآمدی این شغل را در سطح شغل های متوسط رو به بالا بدانیم.

هزینه برای دوره راهنمایان گردشگری (تاریخی فرهنگی یا طبیعت گردی) را می‌توانیم آینده‌نگری و زمینه سازی جهت درآمد در صنعت گردشگری بدانیم. چرا که درآمد حاصله از ۵ روز تورگردانی در برابر تمام هزینه‌های این دوره آموزشی بیشتر است.

فعالیت حرفه‌ای در صنعت گردشگری با درآمدزایی در هم آمیخته است. هرچقدر حرفه‌ای‌تر و با مهارت‌تر، درآمد هم به مراتب بیشتر خواهد بود.

جدول حق الزحمه راهنمایان رسمی کشور توسط کانون راهنمایان گردشگری و انجمن صنفی راهنمایان بصورت رسمی هر ساله اعلام می شود.

اساتید دوره راهنمای ایرانگردی جهانگردی

موسسه آوای فطرت در راستای اهداف متعالی خود برای تربیت راهنمایان خلاق، متخصص، نوآور و متعهد در تلاش است از بهترین اساتید ملی و بین المللی که مورد تائید وزارت گردشگری است در اجرای این دوره ها بهره مند شود.

حضور اساتید بنام و برجسته نقش بسیار مهمی در انتقال دانش گردشگری به فراگیران موسسه دارد.

ادامه مطلب

سرفصل دوره

#راهنمایان ایران‌گردی جهان‌گردی (تاریخی فرهنگی)؛# دوره‌های راهنمایان در ابتدا خوب سفر رفتن را به ما می آموزد. با شرکت در این دوره‌ها ضمن آشنایی با تاریخ و تمدن، میراث فرهنگی و اقوام، طبیعت و اقلیم کشورمان می توانیم برای ایرانگردی آماده شویم. برخی از مهمترین سرفصل های این دوره

شناخت صنعت توریسم؛* صنعت گردشگری* مقاصد گردشگری* گردشگری و ایران* شاخص‌های گردشگری* آینده پژوهی گردشگری

شناخت تاریخ و تمدن ایران؛* تاریخ و فرهنگ ایران* تمدن‌های ایران باستان* میراث فرهنگی ایران* اسلام در ایران* ایران معاصر

معماری ایران و جهان؛* معماری جهان* معماری ایران باستان* معماری ایران بعد از اسلام* زیباشناسی معماری* بناها و سایت‌های گردشگری

آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین؛* اقوام ایرانی* آداب و رسوم اقوام ایران* عشایر ایران* زبان‌های ایران* فرهنگ ایران

شناخت تاریخ سیاسی اجتماعی معاصر؛* تاریخ معاصر* رویدادهای سیاسی معاصر* جریان و اندیشه های سیاسی* رهبران و شخصیت ها* جنبش ها

اکوتوریسم و طبیعت گردی؛* اکوتوریسم* محیط زیست* پارک‌های ملی* گردشگری پایدار* ظرفیت‌های ایران

فنون و مهارت‌های تورگردانی* تورگردانی* مدیریت تور* مهارت‌های ارتباطی* تعامل با گردشگران* تعامل با جامعه مقصد

چرا آوای فطرت

چرا خانواده آوای فطرت را برای شرکت در دوره‌های آموزش گردشگری انتخاب کنیم؟

موسسه آوای فطرت برای فراگیرانی که سپری کردن دوره آموزش گردشگری را در این موسسه انتخاب می‌کنند مزایای متعددی در نظر گرفته است.

  • آموزش کیفی محور به‌جای تمرکز بر کمیت دوره‌ها؛ با این رویکرد محتوا آموزشی به‌صورت تئوری و عملی در قالب‌ها گوناگون در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد.
  • بهره‌مندی از نرم افزار و داشبرد اختصاصی؛ فراگیران موسسه آوای فطرت در طول دوره به‌صورت آنلاین به داشبرد اختصاصی خود دسترسی دارند و می‌تواند از مزایای آموزش فضای مجازی بهره مند شوند.
  • برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های توانمند سازی؛ موسسه آوای فطرت، به عنوان آموزشگاه گردشگری در قم به منظور ارتقا کیفیت آموزش گردشگری برای فراگیران خود در قالب تورهای عملی و کارگاه‌های آموزشی دوره‌های متعددی را برگزار می‌کنند که فراگیران این مرکز برای شرکت در این دوره‌ها از امتیازات ویژه برخوردارند.
  • کارآفرینی و اشتغالزایی؛ خانواده آوای فطرت خود را ملتزم می داند که برای فراگیران و فارغ التحصیلان این مرکز زمینه فعالیت و اشتغال را فراهم آورد. این مهم از طریق زایزنی با نهادهای گردشگری و ارجرای عملی برنامه‌های گردشگری محقق می‌شود.
  • مشاوره کسب و کار برای فراگیران برتر؛ فراگیرانی که دروه‌آموزش را با موفقیت سپری می‌کنند به منظور راه‌اندازی کسب و کار مستقل خود ورود به صنعت گردشگری می‌توانند از مشاوره و راهنمایی فعالین صنعت گردشگری با هماهنگی موسسه بهره‌مند شوند.
  • گردشگری دینی؛ نظر به فعالیت های تخصصی این موسسه در زمینه گردشگری دینی و زیرمحموعه‌های آن؛ راهنمایانی و فراگیرانی که انجام فعالیت در این زمینه تمایل دارند می توانند از ظرفیت موسسه برای ورود به عرصه گردشگری دینی بهره‌مند شوند.

 برای راهنمای حرفه‌ای شدن، راهنمای شما هستیم.

مدارک ثبت‌نام

مدارک مورد نیاز برای شرکت در دوره راهنمای ایرانگردی جهانگردی

مدرک کارشناسی، (یا معادل آن) در هر رشته‌ای برای خانم‌ها و آقایان

کارت پایان خدمت (یا معافیت تحصیلی دائم) برای آقایان

 

بعد از ثبت نام اولیه، کارشناسان تماس می‌گیرند و با تشکیل داشبورد اختصاصی برای بارگذاری دیگر مدارک با شما همراهی می‌کنند.

 

تماس مستقیم با کارشناس آوای فطرت و معنویت

سوالات متداول

برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید.
مدت دوره چند ماه است؟

دوره آموزش دوره بین 6 تا 9 ماه متغیر است.

آیا از هر استانی می توان در دوره ثبت نام کرد؟

با توجه به برگزاری دوره بصورت آنلاین کشوری، از تمام استان ها می توان در این دوره شرکت کرد.

تورهای آموزشی عملی چیست؟

به منظور توانمند سازی فراگیران تورهای عملی در استان های مختلف برگزاری می شود. فراگیران برای حضور در دو تور عملی موظف هستند و برای شرکت در دیگر تورها حق انتخاب دارند.

آزمون جامع چه زمانی برگزار می شود؟
  1. آزمون جامع هرساله در دونوبت معمولا در ابتدای تابستان و اواخر پائیز برگزار می شود که برنامه آن توسط وزارت گردشگری اعلام می شود و موسسه به فراگیران خود اطلاع رسانی می کند.
  2. همچنین فراگیران موسسه بعد از سپری کردن دوره برای شرکت دراین دوره به اداره کل میراث استان ها معرفی می شوند.
آیا در پایان دوره کارت راهنمای تور دریافت می کنیم؟

بعد از اتمام دوره و قبولی در آزمون جامع، فراگیران جهت دریافت کارت رسمی راهنمای تور به وزارت گردشگری معرفی می‌شوند. کارشناس خانواده آوای فطرت در طول مسیر دریافت کارت راهنمای تور در کنار شما هستند.

قبولی در آزمون جامع دشوار است ؟

فراگیرانی که در طول دوره در کلاس ها حضور فعال داشته باشند، قبولی آنها در آزمون جامع کار دشواری نیست.

سوال بپرسید
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف